onsdag 19 augusti 2009

risk för långt inlägg.

Kom till skolan idag vid elva, ba hej en timme före vi börjar. Träffade Iza i Borlänge innan vi åkte till skolan tillsammans. Så kul att få träffa henne igen eftersom vi inte setts på hela sommarlovet. Efter en kvart ungefär kom finbella också. Det bästa med skolan är helt klart hon. Sen vid tolv samlades alla tvåor och lyssnade lite på rektorn som pratade om maten i skolan. Vi ska ju få "matkort" nu istället och få välja mellan tre olika resturanger. Asbra (y) Sen fick vi lite busskortgrejs och info för imorgon och fredag och sen fick vi åka hem. Inte ens en hel timme tog det. Men jag måste säga att det var för tomt utan Linn. Att bara vara tre istället för fyra är helt fel. Sommarlovet har gått så fort. Jag har hunnit med mycket, samtidigt som det känns som ingenting. Tycker att det har varit för många dagar jag gått runt här och klagat på att det inte finns något att göra. Fast det var mest under dom två veckor som Alexandra jobbade. Kan ju nämna att Alexandra gjorde min sommar. Totalt. Tack för allt, baby. Nu ser vi framemot en lika händelserik höst :) Vi har blandannat hunnit med att festa en del. Varit på två festivaler, träffat trevligt folk och kändisar. Vi var i Göteborg också, gick på liseberg och grejer. Vi har också suttit på en sten mitt i natten och varit allmänt fula. Det har inte bara varit en gång vi har smygit ut i natten. Vi har också spelat massa spel och sagt fula ord när det gått dåligt. Vi har suttit uppe hela nätterna, ätit på heltrandomtider eller inte äta alls. Och ibland när man inte äter går det inte så bra, det har vi lärt oss. Vi har pratat och skrattat så mycket som vi borde göra, vi har gråtit också men inte lika mycket som skrattat. Jenny, Anna & Lina har jag också hunnit träffa rätt mycket. Känns som jag kom Lina lite närmare under sommaren vilket var tummen upp helt klart. Vi ska vara vänner föralltid och så är det bara. Vissa håller föralltid, du och jag är bevis på det. Även om saker händer som inte borde hända så ska vi alltid hålla ihop och en kille kommer inte emellan oss, visst? Det värsta med sommarlovet var nog att jag blev sjuk under Peace&Love-veckan. Jag blev sjuk en gång under sommaren och det fick lov att vara den veckan jag sett mest framemot sen 2009 började. Jag var sjukt pepp och så blev det gröt av allt. Det funkade visst ändå, men inte alls som jag hade tänkt. Egentligen blir aldrig något som jag tänkt. Inte alls ofta det händer. Finns en sak jag ångrar mig väldigt mycket jag gjorde under sommarlovet också, värsta är att jag tänker på det för ofta och tänker på att jag skulle inte gjort si och så. Försöker samtidigt intala migsjälv att gjort är gjort. Jag vet det, men jag hatar det. Sen fyllde jag år som egentligen inte var något speciellt. Födelsedagsfest hade jag också, som kunde ha gått bättre. Men det kunde ha gått värre också. Mycket värre. Är ändå rätt nöjd ändå. Fina presenter fick jag och jag älskar mina vänner & min familj. Tack för allt. Ni är värd guld. <3

2 kommentarer:

lina, sa...

världens finaste linda!
den här sommaren har varit mycket bra med dig! håller med om att det känns som vi kommit närmare varandra.
föralltid. <3

Alexandra Morelius, sa...

Jag har sagt det förr. men jag är så glad att jag har träffat dig. du gjorde mitt sommarlov också. annars hade jag förmodligen avlidit innan skolstarten.

och du. tänk inte så mycket på det där. jag ångrar det också, men det blir bra. okej? <3

hjärta.