fredag 21 augusti 2009

cykeltripp

Jag fick nereskåp i år igen! Jagbestämde att jag och Isabella skulle dela skåp istället. Så nu har vi ett överskåp med ett rosa lås. Jättefint! Eftersom det kanske var sista fina dagen igår(?) så drog jag med Ida att cykla till Djurås och hyra film. Hon tog min cykel och jag tog mormors. Det vi inte visste då när vi började cykla var att hjulet satt snett på mormors cykel, så hjulet var emot själva cykeln där hjulet sitta fast, alltså, så man hjulet bromsade typ. Vi fattade inte vad felet var när jag kom in till konsum helt svettig, törstig och med värkande ben. Jag var bara otränad? Det var nått fel. När vi sedan skulle cykla hem igen så cykla Ida ifrån mig med stort avstånd. Då förstod jag att något var fel eftersom jag behövde trampa exakt hela tiden annars stannade jag nästan. Hon trodde inte på mig. När jag gick upp med cykel i den brantaste backen så kände jag att bakhjulet bromsades, som om jag skulle hålla in bromsen lite. Ida trodde mig inte fören hon tog mormors cykel och kände själv och då såg hon felet också. Synd nog kunde hon inte cykla så mycket på mormors cykel eftersom sadeln var för hög. Men det gjorde inte så mycket eftersom jag verkligen behövde ett träningspass. Har gått upp så mycket i vikt den här sommaren så jag vågar knappt ställa mig på vågen. Men det var skittungt ska ni veta! HAHAHAHAHAH åh. & jag ska försöka att bli bra på kort härdanefter. T-shirt och jeans, båda från gina.

1 kommentar:

Matina Du Rees Rosén sa...

Hej skulle du kunna tänka dig att komma på en bloggfest i Gbg/Sthlm?

www.minnies.se